Килимите са един от универсалните символи на разкоша. На Изток и на Запад хората се наслаждават на тяхната нежност, топлина, възхищават се на моделите и орнаментите.

Това са произведения на изкуството, красота за интериора, отделен елемент и дори пълноправен мебел, който може да замени легло, диван или стол. Днес основната функция на килимите е да украсяват стаите, а главната задача – да повиши „статуса”на дома.

Не случайно дизайнерите препоръчат да се купува скъп модел, такъв, до колкото можете да си позволите и дори малко по-скъп с цел да подчертаете разкош. За това са подходящи само естествените, здрави и издръжливи изделия, които с времето може да станат дори символ на вашето семейство и да се предават по наследство.

Способността на постелката да създава уют пряко зависи от нейните топло- и звукоизолиращи свойства. Установено е, че качествен килим позволява да се намалят до 10 % разходите за отопление на помещението.

Много е приятно да се ходи бос по вълнена или копринена повърхност – краката са топли, влакната приятно масажират краката и заглушават стъпките. Това е полезно за здравето въобще и за гръбначния стълб в частност.

Що се отнася до звукоизолацията, то влакната поглъщат акустичните вълни десет пъти по-добре в сравнение със стените и тавана. Известно е, че заглушените звуци пречат и на работата и на почивката.

Вълнените килими имат още една особеност – те поддържат в помещението идеален микроклимат, регулирайки нивото на влажността. Излишната влага се поглъща от вълнените влакна, без да се намокрят. Когато в помещението стане сухо, то влажността се връща във въздуха.

Едно от свойствата, считано от хората за отрицателно, е събирането на прах. Но в интерес на истината паркета и ламината също събират прах.

Само че, от гладката повърхност праха лесно се вдига във въздуха и при най-малките движения, и за съжаление постоянно се вдишва от живущите в помещението.

В килимите праха се намира във „вързано” състояние докато не включите прахосмукачката.

С помощта на килимите може да се раздели помещението на зони.

В търговската мрежа могат да се намерят изделия от различни ценови категории. Така, че всеки може да направи подходящия избор и да прецени съотношението цена – качество.